عید 98 چند شنبه است – سال تحویل 1398 چند شنبه است – تاریخ و ساعت دقیق عید نوروز و تحویل سال 1398 کی هست

عید 98 چند شنبه است

http://s8.picofile.com/file/8354418576/date_nowruz.jpg

عید نوروز 1398 چند شنبه است

در ادامه این پست تاریخ دقیق عید نوروز و تحویل سال 1398 هجری خورشید قرار داده می شود و همچنین برای مطالعه پست های مشابه به بخش امروز چه روزی است سایت اپ ناز مراجعه فرمایید

درباره عید نوروز

عید نوروز بزرگترین و قدیمی ترین عید باستانی ایرانی از دوران امپراتوری هخامنشیان می باشد که هر سال روز اول بهار برگزار می شود.

تاریخ عید در تقویم ایران روز پنج شنبه ۲۹ اسفند 1397 هجری خورشید برابر با ۲ رجب 1439 هجری قمری و مطابق با 21 مارس 2019 میلادی ساعت 1 و 28 دقیقه و 7 ثانیه صبح می باشد.

عید نوروز در کشور ایران و افغانستان آغاز سال نو به حساب می اید و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن عید را برپا می‌کنند.

تاریخچه عید نوروز

عید نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشنعید نوروز است و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

جایگاه عید نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می‌گویند.

ایرانیان باستان از نوروز به عنوان «ناوا سرِدا» به معنی سال نو یاد می‌کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه در دوره‌های سغدیان و خوارزمشاهیان، نوروز را نوسارد و نوسارجی، به معنای سال نو می‌نامیدند.

منشأ و زمان پیدایش عید نوروز، به درستی معلوم نیست. برخی از روایت‌های تاریخی، آغاز نوروز را به بابلیان نسبت می‌دهد. بر طبق این روایت‌ها، رواج نوروز در ایران به سال ۵۳۸ (قبل از میلاد) یعنی زمان حمله کوروش بزرگ به بابل بازمی‌گردد.

منبع / ویکی پیدا